A diéta és edzés Szent Grálja

Mikor anno elkezdtem edzéssel foglalkozó cikkeket olvasni, rögtön feltűnt valami. Minden nap a kezembe kaptam a hőn áhított kulcsot a sikerhez. A legjobb edzésmódszert, a legoptimálisabb edzéstervet és persze a legjobb táplálékkiegészítőt, étrendet, nyújtást, zsírégetőt, bicepszgyakorlatot ésatöbbi.
Egy dolog volt közös mindegyikben, azt kivéve, hogy mind a legjobb volt.
Várjunk csak… nem, nem volt bennük semmi közös.
Elolvasod, hogy a nyújtás baromság, másnap, meg hogy nélküle olyan leszel mint a bádogember.

Ekkora információáradatban csak kapkodod a fejed és általában elkezdesz mindent csinálni, ami tetszik. Érthető, hiszen ez a cikk írás (na meg az üzlet) egyik lényege, legyen az adott tartalom figyelemfelkeltő.
Ha most azt írnám: Próbáld ki a következő egylábas gyakorlatot, talán működik!
Ellenben ezzel: A legjobb egylábas gyakorlat, a hatalmas combokért – melyiket olvasnád el?
Többségünk szimplán nem szereti a száraz tényeket, izgalomra vágynak.

Épp ezért fontos, hogy tudjuk helyén kezelni a dolgokat. Tényleg minden “attól függ”. Gondolj itt az életkorra, arra hogyan mozogsz, milyen az életmódod, a testfelépítésed, hogyan kajálsz, stb. Ezek mind befolyásolják például egy adott gyakorlat hatékonyságát.

A nagysúlyos felhúzás például király! Amennyiben ki vagy pihenve, jó a technikád, kellően mobilisak az ízületeid és megfelelő súllyal dolgozol. Ellenkező esetben lehet hamarabb kiég az idegrendszered vagy lesérülsz, mint hogy számottevő eredményt érhess el.

Vagy nézzünk egy diétás példát. Rendkívül alacsony szénhidrátos diétát szeretnél csinálni, de nagyon rosszul tolerálod az ezzel járó hangulatot. Nagy eséllyel hamarabb fogsz szerepelni a Kékfényben erőszakos bűncselekmény miatt, mint hogy megjelenjen egy kocka is a hasadon.
Egy dolog viszont mindenkinek működik, sőt szinte! mindegy melyik edzésmódszert vagy diétát választod.

Ez pedig a folytonosság.

 

 

Rémlik az a középkorú csávó a teremben, aki mindig lent van mikor Te is mész?
Nem nagydarab, de jó fizikuma van. Nem edz hatalmas súlyokkal, de komolyan veszi az edzést, sőt biztos többet is ki tudna hozni magából, de nem teszi.

Viszont minden héten lemegy 3-szor és megcsinálja, amit kell. A kajára is nagyvonalakban odafigyel, még az is lehet, hogy jobban néz ki nálad. Pedig nem ezen pörög egész nap, nem is a legjobb programot és diétát követi. Van családja, gyerekei, ha úgy nézzük nem is fektet bele annyi energiát, mint Te. Viszont akkor is ott van és csinálja, amikor Te inkább nem mész le, mert ma nem tudnál 120-ba 5x8at guggolni, mivel kicsit fáradtabb vagy és inkább kihagyod.

Ez a legrosszabb, amit tehetsz. Vegyél vissza a súlyokból aznapra, menj le és eddz egy könnyűt. Lehet nem lesz akkora lépés a céljaid felé, mint amekkorát elterveztél, de a kis lépés is több, mintha csak egy helyben állnál.

Minden normális diéta és edzésterv működik, ha következetesen tartjuk magunkat hozzá.
Nekünk az az egy dolgunk van, hogy megadjuk neki a lehetőséget.
Tehát válasszunk olyan eszközöket, amiket könnyebben tartunk hosszú távon, még ha nem is az a leggyorsabb út.
Ha már alig várod, hogy valaminek vége legyen vagy az első nap után undorodsz tőle, mit gondolsz, meddig fogod tartani magad hozzá?
Ez vonatkozik a programról programra ugrálókra is. Kijött egy új elv, egy új elképzelés és ez most tényleg A LEGJOBB, mindenképp ki kell próbálnod. Emlékszel mit olvastál a szenzációhajhászásról?
Ne feledd a Szent Grál nem létezik. Legalábbis nem abban a formában, ahogy eddig gondoltad.

Tartsd magad a tervhez, adj időt a munkádnak, hogy beérjen. Ha végeztél kipróbálhatod az imént áhított programot vagy bármelyiket a 35-ből, ami addig világra jön.

Kézi Arnold vagyok, erőnléti és kondicionáló edző, a 2strong2fast alapítója. Célom, hogy eme blogon keresztül vagy személyesen edzéseimen segítselek az úton, aminek a végén végre azzá az erős és atletikus sportolóvá válhatsz, akivé mindig is akartál.